Audyt SEO jest analizą oraz oceną stron internetowych pod kątem dostosowania ich do algorytmów wyszukiwarek. W naszym kraju głównie chodzi tutaj o wyszukiwarkę Google. Audytem SEO zajmują się specjaliści, którzy pracują na przykład w agencjach marketingu internetowego, a także freelancerzy. Wspomnianą analizę oraz ocenę stron internetowych można również przeprowadzić samodzielnie. Wymaga to jednak odpowiedniego poziomu wiedzy oraz umiejętności. Przekonaj się, kiedy i dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO!
Dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO?
Audyt SEO warto przeprowadzić głównie dlatego, że można dzięki niemu uzyskać wartościową bazę wiedzy na temat strony internetowej. Na podstawie sporządzonego w trakcie audytu SEO raportu możliwe jest opracowanie długofalowej strategii marketingu internetowego. Zaplanowanie dalszych działań jest kluczowe, aby działania nie były przypadkowe i zmierzały do osiągnięcia jak najwyższej pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dzięki wspomnianemu procesowi możliwe jest poznanie słabych oraz mocnych aspektów strony internetowej. Kto wie, być może okaże się, że masz słabej jakości treści na stronie www i przydadzą się porady na temat tworzenia wartościowego contentu. Wiadomo również wtedy, co można poprawić na witrynie, aby była ona lepiej oceniona.
Audyt SEO – Kiedy warto go przeprowadzić?
Istnieje kilka sytuacji, w których warto przeprowadzić audyt SEO. Oprócz tego, że wspomniane działanie warto wykonywać regularnie na przykład co pół roku, trzeba pamiętać o nim w sytuacji, gdy zmienia się osoba odpowiedzialna za marketing internetowy. W takim przypadku można bowiem sprawdzić, od jakiej pozycji rozpoczyna ona swoją pracę. Na przeprowadzenie audytu SEO doskonałym momentem jest również sytuacja, w której strona internetowa z nieznanych przyczyn straciła swoją pozycję w wyszukiwarce. Także po przeniesieniu witryny internetowej na inny system zarządzania treścią warto przeprowadzić wspomniany audyt. Zalecamy, powierzenie tej usługi prawdziwym ekspertom. Można bowiem powiedzieć, że audyt SEO jest bazą do dalszego pozycjonowania